شما به کدام یک ازهنرهای زیر بیشترعلاقه مندید؟

آمار مطالب

کل مطالب : 458
کل نظرات : 356

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 6

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 18
باردید دیروز : 15
بازدید هفته : 160
بازدید ماه : 1684
بازدید سال : 8159
بازدید کلی : 143664

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان هنر کده طلایی و آدرس 

ahlehonar.LXB.com 

لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 15
بازدید هفته : 160
بازدید ماه : 1684
بازدید کل : 143664
تعداد مطالب : 458
تعداد نظرات : 356
تعداد آنلاین : 1



تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : فرهمندی
تاریخ : چهار شنبه 4 مرداد 1396
نظرات

ماسک روشن کننده پوست

1- ماسک سفیده تخم مرغ

علاوه بر اینکه پوست شما را سفید می کند، برای از بین بردن جوش های صورت هم موثر است.

یک عدد سفیده تخم مرغ را خوب هم بزنید تا شبیه کف شود، سپس آن را روی پوست تان بمالید و حدود 15 تا 20 دقیقه با خیال راحت دراز بکشید بعد پوست تان را با آب ولرم بشویید و در آخر کمی آب خنک روی صورت تان بریزید. می بینید که بعد از چند روز پوست تان کاملا تغییر می کند.

 

2- ماسک بادام برای روشن تر کردن پوست

دو عدد بادام رابه صورت آسیاب شده در داخل شیر بریزید و هنکام خواب به صورت خود بمالید.

 

3-ماسک لیمو، گوجه فرنگی و خیار

این درمان را با ترکیب آبلیمو،آب گوجه فرنگی و آب خیار شروع کنید.این مواد را آنقدر با هم مخلوط کنید تا به ماده ای چسبناک تبدیل شوند. وقتی این ماده چسبناک آماده شد، آن را به صورت خود و یا هر قسمتی از پوستتان که قصد دارید روشن شود، بمالید و منتظر بمانید تا کاملا خشک شود. وقتی خشک شد آن را با آب بشویید و به صورت ضربه ای آن قسمت را خشک نمایید. با این کار پوست شما برای همیشه روشن تر و سفید تر می شود..(در صورت حساسیت به آب گوجه فرنگی از آبلیمو و آب خیار به تنهایی استفاده کنید)

 

 4- ماسک روغن بادام و پرتقال:

یک زرده تخم مرغ، یک قاشق مربا خوری آب پرتقال و یک قاشق مربا خوری روغن بادام با شیره نارگیل اضافه کرده و به صورت بمالید و پس از بیست دقیقه بشویید. این ماسک برای زیبایی صورت مفید است.

 

5- ماسک ماست و نشاسته

این هم ماسک خانگی ساده ای برای روشن کردن پوست است. یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب را با یک قاشق چایخوری پودر نشاسته مخلوط کرده سپس آن را به آرامی روی پوست تان بمالید. یک ربع تا 20 دقیقه استراحت کنید و بعد صورت تان را با آب سرد بشویید.

 

 6- ماسک عسل

یک قاشق مرباخوری عسل را با نصف قاشق چایخوری پودر بادام مخلوط کنید. بهتر است این مخلوط را داخل ظرفی ریخته و روی حرارت کتری قرار دهید تا عسل حالت روانتری پیدا کند. سپس این مخلوط را به آرامی روی صورت بمالید و بعد از اینکه خشک شد، با آب ولرم بشویید.

 

 

 7 - ماسک پرتقال و شیر

پس از این که از خوردن یک پرتقال لذت بردید، پوست های آن را دور نیندازید! آنها را نگه دارید و در آفتاب قرار دهید تا کاملا خشک شوند و سپس آن ها را به پودری نرم تبدیل کنید. بعد مقداری شیر به آن اضافه کنید تا به مایعی چسبناک تبدیل شود. این مایع چسبناک را به قسمت هایی از پوست که دوست دارید درمان شود بمالید و منتظر بمانید تا خشک شود. سپس با آب ولرم پوست خود را بشویید و آن را به صورت ضربه ای با دستمالی خشک نمایید.

 

 8- ماسک موز و عسل

یک موز کوچک رو له کنین، 2 قاشق خامه ترش و یک قاشق عسل بهش اضافه کنین، این مواد رو خوب باهم مخلوط کنین و ماسک درست شده رو بر روی صورتتون قرار بدین و بعد از چند دقیقه با آب سرد تازه بشورین.

 

9 -ماسک آرد، نخود، شیر، آبلیمو و زردچوبه

آرد نخود یکی از محصولاتی است که به روشنایی پوست کمک می کند و شما می توانید به عنوان محصولی بی خطر برای روشن کردن پوست خود از آن استفاده کنید. مقداری آرد نخود را با کمی زردچوبه، مقداری شیر و مقداری آبلیمو مخلوط کنید و آنقدر هم بزنید تا به ماده ای چسبناک تبدیل شود. بعد آن را روی پوست خود بمالید و منتظر شوید تا خشک شود. سپس آن را بشویید.

 

 10- ماسک پوست های حساس

آب خیار، آب آهک و چند قطره آب گوجه فرنگی رو بر روی صورتتون به کار ببرین و بعد از 15 تا 20 دقیقه خوب بشورین، این روش بهترین نتایج رو برای پوست های حساس به بار میاره.

 

11-سیب زمینی

سیب زمینی علاوه بر مصارف خوراکی، برای پوست نیز بسیار مفید است. تمام کاری که باید انجام دهید این است که یک سیب زمینی را برش دهید و آن را هر روز به صورت خود بمالید. با این کار پوستی سفید تر و روشن تر خواهید داشت. همچنین می توانید سیب زمینی را رنده کرده و آن را به صورت تفاله در آورید و آب خالص آن را برای روشن سازی پوست تان، مورد استفاده قرار دهید. برای از بین بردن هرگونه لک و قرمزی روی پوست نیز، می توان از سیب زمینی استفاده کرد. سیب زمینی برای از بین بردن تیرگی دور چشم با همین روش نیز مؤثر است.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 611
موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : فرهمندی
تاریخ : چهار شنبه 4 مرداد 1396
نظرات

 

سیاه دانه ، خاصیت های سیاه دانه

 سیاه دانه طعمی تلخ دارد و به عنوان ادویه در مواد غذایی به خصوص ترشیجات استفاده می شود.این دانه بومی جنوب غربی آسیاست و از قدیم به عنوان ضد انگل، ضد باکتری و مسهل استفاده می کردند. مصرف سیاه دانه برای زنان شیرده مفید است زیرا باعث افزایش ترشح شیر می شود. نام های دیگر سیاه دانه، سیاه تخمه، سرنیچ سیاه، سنوخ سیاه، کمون اسود، شونیز، شونوز و کمون هندی است.

 تحقیقات نشان داده است مواد معدنی و ویتامین های موجود در سیاه دانه در درمان دیابت، سل، بیماری های قلبی و عروقی، کم خونی و میگرن مفید است.

اسیدهای چرب ضروری فراوان موجود در سیاه دانه آن را به نوعی مواد غذایی ضد سرطان تبدیل کرده که در حفظ سلامت پوست و مو نیز مفید است.

سیاه دانه آهن و پتاسیم فراوانی دارد و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث رفع مسمومیت خونی و یبوست می شود.

سیاه دانه دارای خواص بسیار زیادی از جمله در درمان سرطان ها، درمان زخم معده، نابودی سموم در کبد و نیز تنظیم سیستم گوارش بدن دارد.

 افرادی که بعد از ابتلا به سرماخوردگی مدام عطسه می کنند می توانند جوشانده مخلوط سیاه دانه بوداده و روغن زیتون را به مدت یک دقیقه روی پیشانی خود مرهم کنند. این مخلوط به آنها کمک می کند تا از شر عطسه ها خلاص شوند.

برخی از درمانگران طب سنتی بر این باورند که سیاه دانه جویده شده و ترکیب شده با بزاق دهان موجب درمان زگیل می شود.

افراد مبتلا به سینوزیت بهتر است در فصل پاییز هفته ای یک بار از بخور سیاه دانه استفاده کنند.

مصرف سیاه دانه در وعده های غذایی برای خانم های سردمزاجی که شیر آنها برای نوزادشان کم است موثر است و به مرور موجب افزایش شیر آنها می شود.

 

 روغن سیاه دانه

سیاه دانه - خواص روغن سیاه دانه - درمان بیماری ها و تسکین سریع دردهای بدن با روغن سیاه دانه

  مصرف روغن سیاه دانه در برنامه غذایی در کاهش قند خون، تعادل فشارخون، بهبود آرتروز و التهاب لثه مۆثر است و کلیه و مجاری ادرار را تصفیه می کند.

 تسکین روماتیسم با روغن سیاه دانه

یک فنجان روغن سیاه دانه را گرم کنید. سپس قبل از خواب آن را در محل درد بمالید و خوب ماساژ دهید. بعد محل مورد نظر را با یک تکه پارچه پشمی باندپیچی نموده و استراحت کنید.

 سیاه دانه برای درمان سرگیجه و درد گوش :

یک قاشق مرباخوری عسل را با چند قطره روغن سیاه دانه مخلوط کرده و هر صبح ناشتا، میل کنید. این کار را حداقل تا 11 روز ادامه دهید.

 

 سیاه دانه برای درمان اسهال :

یک قاشق غذاخوری سیاه دانه ی آسیاب شده را با نصف استکان عصاره ی تره تیزک (شاهی) مخلوط کرده و پس از صرف غذا در سه وعده میل نمایید.

 سیاه دانه برای درمان دیابت نوع 2:

مصرف تنها 2گرم سیاه دانه در روز میزان قند خون و هموگلوبین گلیکوزیه (HbA1C) را کاهش می دهد. همچنین قادر است عملکرد سلول بتا را افزایش داده، در حالی که مقاومت به انسولین را کم می کند.

 

سیاه دانه برای درمان عفونت با هلیکوباکتر پیلوری:

خواص ضد تشنجی سیاه دانه به طور سنتی شناخته شده است. بر اساس مطالعات به عمل آمده برخی بیماری ها چون صرع که در برابر داروهای مدرن مقاوم هستند، به راحتی با مصرف عصاره سیاه دانه قابل درمان اند. چرا که این دانه ها قادرند تشنج را به طور عجیبی کاهش دهند.

 

سیاه دانه برای درمان فشار خون بالا:

افراد مبتلا به این مشکل می توانند تنها طی مدت دو ماه درمان شوند. کافی است دوبار در روز 100 و 200 میلی گرم عصاره سیاه دانه را مصرف کنند.

 

سیاه دانه برای درمان آسم:

آزمایشات انجام شده بر روی تعداد زیادی حیوانات مبتلا به آسم به وضوح نشان می دهد که اثرات سیاه دانه (همراه با آویشن) نتایج بسیار چشمگیری را نسبت به داروهای معمولی دارد.بنابر دیگر آزمایشات نوشیدن آب جوش به همراه عصاره سیاه دانه اثرات بسیار مطلوبی را برای افراد مبتلا به آسم و راههای هوایی آنها دارد.

 

سیاه دانه برای درمان سرطان روده بزرگ:

این سرطان رشد یافته را می توان با استفاده ازعصاره سیاه دانه به راحتی متوقف کرده و از مصرف داروهای شیمیایی مضر در امان ماند. تحقیقات دامی نشان می دهد که روغن سیاه دانه بدون داشتن عوارض جانبی، اثرات عجیبی را بر روی موشهای سرطانی داشته است.

سیاه دانه برای درمان برای درمان ریز ش مو

درمان و جلوگیری از ریزش مو با سیاه دانه - بازگشت موهای ریخته با سیاه دانه - خواص سیاه دانه برای پوست و مو

برای جلوگیری از ریزش موها و رویاندن موهای ریخته شده، پودر سیاه دانه و حنا را در روغن سوسن مخلوط کرده و بر سر ضماد کنید.

 

سیاه دانه برای جوانی و زیبایی پوست

 

مالیدن جوهر سیاه دانه بر صورت باعث جوان شدن پوست صورت می شود.در برخی متون طب سنتی به این نکته اشاره شده که استفاده موضعی از تخم سیاه دانه و روغن کنجد برای درمان جوش های زیرپوستی بسیار موثر است. این درمان گران برای تهیه این ترکیب به بیماران شان توصیه می کنند روغن کنجد و پودر سیاه دانه را با یکدیگر ترکیب کرده و آن را روی پوست صورت ماسک کنند. استفاده از این ترکیب به مدت 2 هفته به بهبود جوش های زیرپوستی منجر می شود، اما هنگام استفاده از این ترکیب باید مراقب بود که بیش از اندازه از این روغن روی پوست استفاده نکنید چرا که استفاده بیش از اندازه از انواع روغن ها موجب بسته شدن منافذ پوستی می شود. برای استفاده از این ترکیب باید سرانگشتان تان را اندکی به این روغن آغشته کنید و روی پوست تان ماساژ دهید.

 

سیاه دانه برای درمان ناراحتی های کبدی :

مقداری از پودر سیاه دانه را با گیاه صبر زرد ( آلوئه ورا ) و عسل مخلوط کرده و هر صبح ناشتا، به مدت هفت روز یک قاشق مرباخوری از آن را میل کنید.

 

همچنین می توانید روغن سیاه دانه را که در حال جوش است، با غنچه ی برگ های بید (برگ های کوچک ) مخلوط کرده و پیش از خواب یک قاشق مرباخوری از آن را به مدت یک هفته میل کنید

 

سیاه دانه برای درمان سردرد و میگرن :

نصف قاشق سیاه دانه آسیاب شده را با نصف قاشق انیسون (دانه هایی شبیه رازیانه دارد) و سه تکه میخک کوبیده شده، مخلوط کنید و با یک لیوان شیر بجوشانید (بهتر است کمی عسل خالص نیز اضافه کنید). یک فنجان از این معجون دارویی را می توانید در هنگام شروع سردرد و میگرن بنوشید. با روغن سیاه دانه، گیجگاه و شقیقه خود را چرب کنید تا از سردرد خلاص شوید.

 

سیاه دانه برای درمان درد و ناراحتی های کلیوی :

یک استکان سیاه دانه را در یک لیتر آب بجوشانید و با عسل شیرین کنید و به مدت یک هفته، صبح ناشتا آن را میل نمایید.همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری سیاه دانه آسیاب شده را با نصف لیوان روغن زیتون مخلوط کرده و به صورت ضماد (یعنی مانند پماد روی یک تکه پارچه تمیز) در آن قسمت از کلیه که احساس درد می کنید بگذارید. این عمل را روزانه یک بار و به مدت پنج روزادامه دهید.هر روز مقداری جعفری را در یک لیوان آب بجوشانید و هفت قطره روغن سیاه دانه را به آن افزوده و صبح و شب یک فنجان میل کنید. این کار را به مدت پنج روز ادامه دهید.

 

سیاه دانه برای تقویت قوای جنسی

مالیدن جوهر سیاه دانه بر کمر سبب تمدد اعصاب شده و قدرت جنسی را افزایش می دهد.

 

سیاه دانه برای درمان بی اختیاری ادرار:

پوسته تخم مرغ را پس از شستن کامل ، با حرارت مقداری تفت دهید و با مقداری سیاه دانه مخلوط کرده و بکوبید تا کاملا نرم شود. یک قاشق چایخوری از این مخلوط را در یک لیوان شیر ریخته و آن را به هم بزنید و صبح و شب، به مدت یک هفته میل کنید.

 

سیاه دانه برای درمان دل پیچه و درد های روده ای:

به مقدار مساوی زیره و نعنا و انیسون را بجوشانید و هفت قطره روغن سیاه دانه به آن اضافه کنید. سپس با عسل خالص آن را شیرین کرده و در موقع دل پیچه و دل درد آن را بنوشید.

 

سیاه دانه برای درمان درد رحم

برای درمان درد رحم و زایمان، پودر سیاه دانه را با عسل و روغن مخلوط نموده، میل کنید.

 

سیاه دانه برای درمان جوش های چرکی

اگر در گروه جوان هایی قرار دارید که از دست جوش های التهابی و ترشحات چرکی آن رنج می برید، می توانید با استفاده از خمیر سیاه دانه برای درمان این جوش ها که غالبا بعد از بلوغ در نوجوانان به وجود می آید و در برخی موارد تا جوانی افراد ادامه پیدا می کند، اقدام کنید. برای تهیه این خمیر کافی است 2 قاشق پودر سیاه دانه را با مقداری سرکه ترکیب کرده و آن را روی صورت خود ماسک کنید. این ترکیب کمک می کند جوش های التهابی و چرکی به مرور خشک و برطرف شوند.

 

سیاه دانه برای درمان تب :

اگر مقداری سیاه دانه را بکوبید و با کمی سکنجبین میل نمایید، تب را برطرف می کند.

 

خواص سیاه دانه و عسل

1-از اصلی ترین خواص معجون سیاه دانه این است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

2- برای درمان سرماخوردگی های پی در پی مفید است.

3-در درمان تب های بلغمی و سوداوی تاثیر دارد.

4-ادرارآور است و برای مردان مبتلا به پروستات مفید است. همچنین عفونت های ادراری را درمان می کند.

5-برای درمان سردردهایی که مرتبط با مزاج سرد هستند مفید است.

 6-مالیدن این ترکیب به پوست برای درمان جوش های بلغمی مفید است. توجه داشته باشید که جوش های بلغمی بدون التهاب، زیرپوستی و سفت هستند و استفاده از این ترکیب برای جوش های قرمز و پرالتهاب نتیجه عکس خواهد داد و وضع پوستتان بدتر خواهد شد.

 7-تاثیر خوبی بر دستگاه گوارش و انگل های روده دارد.

 8- نفخ معده و دل درد های ناشی از آن را درمان می کند.

 9- برای پیشگیری و درمان زخم معده موثر است.

 10-برای بهبود بیماری های پوستی پیسی و لک مفید هست.

 11-می تواند سنگ های کلیه و مثانه را از بین ببرد.

 12-در روزهای پایانی بارداری به کنترل درد و افزایش توان و مقاومت مادران هنگام زایمان کمک می کند. توجه داشته باشید حتما با مشورت پزشک زنان و یا متخصص طب سنتی از این معجون استفاده کنید.

 13- موجب افزایش شیر مادران شیرده می شود.

 14- از ابتلا به بیماری های مزمن و سرطان جلوگیری می کند چون اثر معجون سیاه دانه به مدت طولانی در بدن باقی می ماند

 15-باعث کاهش عوارض داروهای شیمی درمانی بر کلیه ها می شود.

 16- با طبع گرم بسیار انرژی زا و باعث از بین رفتن افسردگی می شود.

 17-مصرف یک قاشق مرباخوری از ترکیب روغن سیاه دانه و عسل خالص به نسبت مساوی باعث درمان اضطراب و تپش های قلب و تنظیم ضربان قلب می شود.

 18- سیاه دانه دارای ماده ای هست که در بدن تولید انتی هیستامین می کند به همین دلیل برای درمان حساسیت و آسم بسیار مفید است.

 19- افزایش دهنده طبیعی میل جنسی

 20- افزایش تعداد اسپرم و درمان ناباروری حاصل از کمبود تعداد اسپرم است

تعداد بازدید از این مطلب: 636
موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فرهمندی
تاریخ : چهار شنبه 4 مرداد 1396
نظرات

 

خواص سرکه سیب ، خواص دارویی سرکه سیب

سرکه سیب یک ماده مفید در آشپزخانه که دارای خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد التهابی است که می تواندبرای تقویت پوست، مو و ... مورد استفاده قرار گیرد.

سرکه سرشار از مواد مغذی ای است که به لاغر شدن کمک می کند، هضم غذا را راحت تر می سازد و خواصی دارد که با کلسترول ، فشار خون بالا، پیری و عفونت گوش مقابله می کند.

نتایج تعدادی از تحقیقات نشان می دهند که سرکه سیب به کاهش قند خون کمک می نماید. سرکه سیب می تواند برای افراد دیابتی فوایدی داشته باشد. تحقیقات برروی حیوانات آزمایشگاهی نشان داد که سرکه سیب به کاهش کلسترول خون و فشار خون کمک می نماید، به سلامت قلب کمک کرده و از سرعت رشد سلول های سرطانی می کاهد . مطالعه ی مطلب زیر بیشتر شما را در جریان فواید این ماده ی غذایی قرار می دهد.

 

متوقف کردن سکسکه

به هنگام سکسکه، خوردن یک قاشق چای خوری سرکه سیب به دلیل مزه ترش آن به متوقف کردن آن کمک می کند.

 

دندان های سفیدتر با سرکه سیب

اگر می خواهید دندان هایی سفیدتر داشته باشید، غرغره کردن سرکه سیب در صبح توصیه می شود. سرکه سیب به از بین بردن لکه ها، باکتری های دهان و لثه و سفید کردن دندان ها کمک می کند. بعد از غرغره کردن مانند روزهای معمولی مسواک بزنید. دندان های خود را یک بار در هفته در صورت امکان با جوش شیرین بشویید، این کار نیز برای از بین بردن لکه ها و سفید شدن دندان ها موثر است. شما همچنین می توانید از نمک به عنوان خمیردندان جایگزین استفاده کنید. اگر لثه های شما احساس نرمی دارند به مسواک زدن با نمک در هر روز ادامه دهید.

 

رفع مشکلات معده

اگر مشکل معده شما مشکلی باکتریایی باشد یک جرعه از آب سرکه سیب به خاطر خاصیت آنتی بیوتیکی آن می تواند کارساز باشد. برخی از کارشناسان ادعا می کنند که سرکه سیب حاوی پکتین است که می تواند به تسکین اسپاسم روده کمک کند.

 

از بین بردن خستگی تمرین های ورزشی

انجام تمرین های ورزشی باعث ساخت اسید لاتیک در بدن می شود، و ایجاد خستگی می کند. گاهی نیز، این اسید به واسطه استرس های شدید در بدن تولید می شود. اما اسیدهای آمینه در سرکه سیب مانند یک پادزهر عمل می کنند. سرکه سیب حاوی پتاسیم و آنزیم هایی است که احساس خستگی شما را رفع می کند. دفعه بعد که احساس خستگی کردید یک یا دو قاشق از سرکه سیب را با یک لیوان آب یا یک لیوان نوشیدنی سرد مخلوط کرده و نوش جان کنید و منتظر تاثیر شگفت انگیز آن بمانید.

 

 

پیشگیری از سوء هاضمه

برای پیشگیری از سوء هاضمه، خوردن مقداری سرکه سیب، قبل از غذا را امتحان کنید. اگر می دانید که بعد از خوردن غذا احساس پشیمانی خواهید کرد این درمان سنتی را امتحان کنید. یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری سرکه سیب را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و 30 دقیقه قبل از وعده غذایی بنوشید. دیگر از خوردن غذا احساس پشیمانی نخواهید کرد.

 

جلوگیری از گرفتگی عضلات پا در شب

با اضافه کردن دو قاشق غذا خوری سرکه سیب و مقدار کمی عسل به یک لیوان آب و خوردن آن در شب از گرفتگی عضلات پا در شب جلوگیری کنید. مدت کوتاهی پس از مصرف این مقدار سرکه سیب، دیگر از گرفتگی های دردناکی که شب هنگام برای شما پیش می آیند، خبری نخواهد بود.

 

رفع گرفتگی بینی با سرکه سیب

یک قاشق چایخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب مخلوط کنید و بنوشید. اینکار به از بین رفتن گرفتگی بینی شما کمک می کند.

 

کاهش گلو درد

به محض اینکه احساس سوزش در گلوی خود کردید یک مقدار سرکه سیب بنوشید. این سرکه به از بین بردن عفونت کمک زیادی خواهد کرد زیرا که میکروب ها در محیط اسیدی سرکه دوام نمی آورند. کافی است یک چهارم فنجان سرکه سیب را با یک چهارم فنجان آب گرم مخلوط کنید و هر ساعت یک بار غرغره کنید.

 

سرکه با پوکی استخوان مقابله می کند

در سال 1999 محققان ژاپنی نشان دادند که افزودن سرکه به مواد غذایی ( به مدت 32 روز) قدرت حلالی و جذب کلسیم را بالا می برد. اسید استیک سرکه همچنین تغییرات سلول های استخوانی که با رسیدن یائسگی و تغییرات هورمونی خاص این دوره رخ می دهد را کاهش می دهد و از پوکی استخوان پیشگیری می کند.

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 715
موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فرهمندی
تاریخ : چهار شنبه 4 مرداد 1396
نظرات

 

خواص تخم شربتی

خواص تخم شربتی برای افرادی که می خواهند پوست و موی زیبایی داشته باشند و یا دردهای معده و گوارشی را درمان کنند عالی است. تخم شربت یکی از درمان های گیاهی فشارخون و آرامش اعصاب است.

فواید و خواص بی نظیر تخم شربتی (نام دیگر تخم شربتی دانه چپا است)

تخم شربتی از قدیم به عنوان یک نوشیدنی سنتی بین ایرانیان جای داشته که علاوه بر رفع تشنگی برای متعادل نگهداشتن فشارخون و لاغر شدن بسیار موثر است.

تخم شربتی برای درمان بیماری های تنفسی مفید است.

  مخلوطی از آن با زنجبیل و عسل در درمان آسم، سرفه،

سرماخوردگی، آنفلوانزا و برونشیت موثر است.

خواص تخم شربتی برای لاغری و کاهش وزن طبیعی

 استفاده از تخم شربتی در محلول آب یکی از بهترین مواد برای کم کردن وزن است.

خواص تخم شربتی برای درمان فشار خون

 

 خواص تخم شربتی برای درمان دردهای معده و گوارش

 از تخم شربتی برای درمان ناراحتی های گوارشی مانند درد معده، نفخ، یبوست، سوءهاضمه و بی نظمی کارکرد روده ها استفاده می شود.در کشور چین، از تخم شربتی برای درمان عفونت، درد معده، گزیدگی مار و حشرات و پایین آوردن دمای بدن استفاده می شود.

بعد از خوردن یک غذای تند مقداری از این دانه های مغذی بجوید، چرا؟ چون حاوی مقدار زیادی پتاسیم هستند ( دو برابر مقداری که موز دارد ) که کمک میکند کمتر دچار نفخ شوید.

 برای پوست، مو و ناخن ها مفید است.

 به تعادل گلوکز خون کمک می کند (برای بیماران دیابتی عالی است).

 جایگزین بسیار خوبی برای تخم مرغ است. تنها کافی است آن را با آب مخلوط کنید و ژله ی به دست آمده را به جای تخم مرغ، در غذاهای خود استفاده کنید.

خواص تخم شربتی برای آرامش اعصاب

برای تقویت اعصاب:روزانه یک یا دو بار تخم شربتی را در عرق بادرنجبویه مخلوط کنید و آن را با عسل شیرین کنید و بنوشید.

خلق و خوی فرد را خوب می کند، خستگی مفرط ذهنی، تنش های عصبی، افسردگی، میگرن و مالیخولیا را برطرف می کند.

 

 مضرات تخم شربتی

 اشخاص مبتلا به کرم معده نباید از تخم شربتی استفاده کنند.

 زیاده روی در مصرف تخم شربتی موجب ایجاد سر گیجه و همچنین بروز اختلال در حس بینایی می شود.

 مصرف این دانه ها برای افرادی که داروهای ضد انعقاد می خورند نیز توصیه نمی شود.

 توجه داشته باشید که این دانه های ریز حاوی گلوتن هستند و اگر شما جزو افراد حساس به این ترکیب هستید در مصرف آن دقت کنید.

 اگر داروی خاصی مصرف می کنید نیز بهتر است قبل از مصرف تخم شربتی با پزشک خود مشورت کنید.

 تخم شربتی همچنین باعث کاهش فشارخون می شود برای همین سالمندانی که داروی ضدفشار مصرف می کنند باید حواسشان به مصرف آن باشد.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 525
موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فرهمندی
تاریخ : چهار شنبه 4 مرداد 1396
نظرات

 

 چای سبز

 چای سبز و سرطان:

نوشیدن چای سبز را عاملی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان می دانند، چرا که میزان آنتی اکسیدان های موجود در آن 100 برابر تاثیرگذارتر از ویتامین C و 25 برابر تاثیرگذارتر از ویتامین E است. (توجه کنیم که ویتامین C و E به عنوان دو آنتی اکسیدان مهم مطرح هستند).

 

چای سبز و جوانی و زیبایی

دلیل اصلی ضد پیری بودن چای سبز وجود میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان به ویژه آنتی اکسیدان های موثر در حفظ شادابی و جوانی موجود در چای سبز است. آنتی اکسیدان ها یکی از شاخص ترین عوامل برای حفظ سلامتی و شادابی سلول های بدن، با به تعویق انداختن شروع روند پیری سلول ها هستند.

 

کاهش وزن و چای سبز:

اگر تصمیم دارید با مصرف چای سبز با چاقی و اضافه وزن خداحافظی کنید، باید برای مصرف آن در طول روز برنامه ریزی داشته باشید و از مصرف این نوشیدنی گیاهی بدون برنامه پرهیز کنید. 

 

زمان مناسب نوشیدن چای سبز:

بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز به منظور کاهش وزن، 2 ساعت پس از صرف غذا در وعده های غذایی است. به این ترتیب شما علاوه بر آنکه از خواص درمانی چای برای کاهش وزن بهره می برید، خللی در میزان جذب آهن به وجود نمی آورید؛ زیرا چای سبز همانند چای سیاه موجب کاهش جذب آهن موجود در غذا می شود.

 

میزان مناسب چای سبز در روز

 باید توجه داشته باشید نوشیدن 3 تا 4 لیوان چای سبز در طول روز می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. این تصور که نوشیدن چای سبز در دفعات زیاد می تواند میزان کالری سوزی در بدن را افزایش دهد، ایده اشتباهی است، زیرا با نوشیدن بیش از حد چای سبز در طول روز، بدن علاوه بر آنکه با مشکل تحریک پذیری پایانه های عصبی روبه رو می شود، با اختلال دفع آب و الکترولیت های بدن مواجه می شود. به این ترتیب همانطور که باید در نوشیدن چای معمولی پرهیزهای لازم را رعایت کنید توصیه شده که در نوشیدن چای سبز نیز افراط نکنید.

 

 

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 484
موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فرهمندی
تاریخ : چهار شنبه 4 مرداد 1396
نظرات

 

خواص، فواید و مضرات بادام زمینی

بادام زمینی موجب گشاد شدن رگ های بدن و تسهیل جریان خون می شود و از لخته شدن خون و سکته مغزی جلوگیری می کند.

موادی مغذی در بادام زمینی وجود دارد مانند فولیک اسید، اسید فیتیک، فیتواسترولز،  که تاثیراتی ضد سرطان دارند.

بادام زمینی به دلیل داشتن نیاسین از مبتلاء شدن افراد به بیماری آلزایمر(فراموشی) جلوگیری می نماید. محققان شیکاگویی بر روی تغذیه 3000 نفر در رده سنی 65 سال به بالا تحقیق کردند.

 

فواید بی نظیر بادام زمینی

 بادام زمینی برای تقویت ریه و طحال مفید است و کلسترول خوب خون را بالا می برد.

 این آجیل پرخاصیت درد معده را از بین می برد و به عنوان نرم کننده سینه استفاده می شود.

 همچنین بادام زمینی سرفه خشک را برطرف می کند.

  شیر را در مادران شیر ده زیاد می کند و بسیار مقو ی است.

 به هضم غذا کمک می کند و یک ملین عالی است.

  به خاطر دارا بودن چربی و کالری زیاد، به افراد چاق توصیه می شود که بهمیزان کم ار آن بخورند. بیشتر از 1 مشت بادام زمینی موجب افزایش وزن می گردد.

 روغن بادام زمینی، ملین و رفع کننده یبوست می باشد.

 بادام زمینی از نظر خواص، شبیه روغن زیتون می باشد.

 

از کره بادام زمینی و خواص آن بدانید

فایده مهم کره بادام زمینی این است که از چربی سالم بوجود آمده است. کره بادام زمینی حاوی چربی های اشباع نشده، مواد مغذی است که به کاهش سطوح کلسترول مضر و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک میکند. روغن بادام زمینی ترکیبات موجود در کره در بادام زمینی از تنگ شدن عروق پیشگیری میکند.

 

 مضرات بادام زمینی را بشناسید

بسیاری از افراد به بادام زمینی حساسیت دارند. معمولا آلرژی افراد به بادام زمینی، در دوران کودکی ظاهر می شود.

اولین نشانه های آلرژی به بادام زمینی به صورت آبریزش بینی یا خارش پوست در قسمت هایی از بدن می باشد. نشانه های بعدی شامل:تهوع، استفراغ، اسهال، ناراحتی شکمی، سوزش زبان، سختی تنفس ، گلودرد یا درد در دیگر نواحی بدن، افت ناگهانی فشار خون، سرگیجه و در نهایت بیهوشی و مرگ است. 

تعداد بازدید از این مطلب: 529
موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : فرهمندی
تاریخ : چهار شنبه 4 مرداد 1396
نظرات

 

7 شیر پاک کن طبیعی و عالی برای پوست

 

شیرپاکن هویج

2 عدد هویج درشت و تازه را با رنده ی ریز رنده کنید و با یک لیوان شیر مخلوط کنید ، شما می توانید با این شیر پاک کن هر شب آرایش خود را پاک کنید اما به خاطر داشته باشید این شیر پاک کن ا تنها 24 ساعت می توانید در یخچال نگه داری کنید.

 

 شیرپاک کن سیب زمینی

این شیرپاکن برای از بین بردن لکه ها ی پوست نیز مورد استفاده قرار می گیرد.  برای تهیه آن 2 عدد سیب زمینی آب پز شده را با یک لیوان شیر مخلوط کرده و هر روز از آن استفاده کنید. این ترکیب را 24 ساعت در یخچال نگهداری کنید

 

 

شیر پاک کن عسل

 2 قاشق غذاخوری عسل را که در حرارت معمولی نگهداری شده و رقیق شده را با یک لیوان شیر و یک زرده تخم مرغ خوب مخلوط کنید و پس از یک دست شدن از آن برای پاک کردن صورت تان استفاده کنید. این ترکیب را می توانید به مدت یک هفته درون یخچال نگهداری و استفاده کنید.

 

 

شیرپاک کن کاهو :

5 برگ بزرگ کاهو را در 2 لیوان آب به مدت 10 دقیقه بجوشانید و عصاره ی آن را با 2 عدد هویج رنده شده مخلوط کنید واستفاده نمایید ، شما می توانید این ترکیب را تا 6 روز در یخچال نگه داری کنید.

 

شیرپاکن نعناع و جعفری

 4 قاشق غذا خوری نعناع خشک خرد شده و4 قاشق غذا خوری جعفری خرد شده و 300 میلی لیتر شیر آماده کنید.

نعناع و جعفری خرد شده را وارد مخلوط کرده و شیر را نیز بر روی آن بریزید و خوب مخلوط کنید مخلوط مورد نظر را 12 ساعت به حال خود بگذارید سپس مخلوط را صاف کرده و در ظرف در بسته ای در یخچال نگهداری کنید ترکیب نعناع و جعفری شیر پاک کن مناسبی برای پوست های چرب که تراوش زیاد چربی دارند و جوش و لک و منافذ پوستی باز دارند به دست میدهد برای تغذیه پوست به جای کرم های چرب میتوان از این مخلوط ساده استفاده کرد جعفری چربی پوست را می کاهد و نعناع اثر بهبود بخشی قویی دارد این مخلوط را روزانه 2 بار بعد از شستن صورت میتوانید به صورت بمالید.

 

 شیرپاکن طبیعی

طرز تهیه شیر پاک کن نعناع و خیار

 

1 عدد خیار و 5 برگ نعناع ها را خیلی ریز کنید و همراه 1 فنجان شیر داخل مخلوط کن بریزید، سپس مخلوط به دست آمده را صاف کنید. به وسیله پنبه، شیرپاک کن را به پوست صورت تان بزنید و با حرکت دورانی آرام پوست تان را پاک کنید. سپس می توانید صورت تان را با آب ولرم بشویید. تاریخ مصرف این شیرپاک کن طبیعی یک هفته آن هم داخل یخچال است.

 

شیر پاک کن گریپ فروت :

3 قاشق غذاخوری اب گریپ فروت تازه را با 2 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه و 1 لیوان شیر مخلوط کرده و استفاده نمایید ، شما می توانید این ترکیب را تا 24 ساعت در یخچال نگه داری کنید.

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 458
موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0



عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود